کیا حضرت علی رضی اللہ عنہ کعبہ کے اندر پیدہ ہوئے؟

آز- نجیب اللہ عمر

ﺑﺮﯾﻠﻮیﻮں ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺍﻓﺾ ﮐﮯ ﻧﻈﺮﯾﺎﺕ ﮐﻮ ﻧﮧ ﺍﭘﻨﺎﺋﮯ ﺑﮭﻼ ﮐﯿﺴﮯ ﻣﻤﮑﻦ ﮬﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮬﮯ.
ﺍﺳﻠﺌﮯ ﺭﻭﺍﻓﺾ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻧﻈﺮﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ اﭘﻨﺎ ﻟﯿﺎﮬﮯ ﮐﮧ
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﮐﻌﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮬﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ .
ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻟﺌﮯ ﺭﻭﺍﻓﺾ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﻣﻮﻟﻮﺩ ﮐﻌﺒﮧ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺘﮯ ﮬﯿﮟ .
ﺍﻭﺭ ﺍﺳﭙﺮ ﻭﮦ ﭼﻨﺪ ﺩﻻﺋﻞ ﺩﯾﺘﮯ ﮬﯿﮟ
ﺟﻨﮑﺎ ﻋﻠﻤﯽ ﺗﻌﺎﻗﺐ ﮬﻢ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮬﯿﮟ .

ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ 1

ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﻭﮦ “ﺍﻟﻤﺴﺘﺪﺭﮎ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﺤﯿﺤﯿﻦ” ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ:

ﻗﺪ ﺗﻮﺍﺗﺮﺕ ﺍﻷﺧﺒﺎﺭ ﺃﻥ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺑﻨﺖ ﺃﺳﺪ ﻭﻟﺪﺕ ﺃﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﻛﺮﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺟﻬﻪ ﻓﻲ ﺟﻮﻑ ﺍﻟﻜﻌﺒﺔ ۔ ‏(ﺍﻟﻤﺴﺘﺪﺭﮎ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺼﺤﯿﺤﯿﻦ 550:3 ﺑﺎﺏ ﺫﮐﺮ ﻣﻨﺎﻗﺐ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﺍﻟﻘﺮﺷﯽ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ، ﺭﻗﻢ 6044 ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻠﻤﻴﺔ ﺑﻴﺮﻭﺕ‏)

ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺎ ﺍٓﺩﮬﺎ ﺍٓﺧﺮﯼ ﺣﺼﮧ ﮨﮯ ۔ ﭘﻮﺭﯼ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ:

ﺃﺧﺒﺮﻧﺎ ﺃﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺃﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺑﺎﻟﻮﻳﻪ ﺛﻨﺎ ﺇﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻦ ﺇﺳﺤﺎﻕ ﺍﻟﺤﺮﺑﻲ ﺛﻨﺎ ﻣﺼﻌﺐ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﺬﻛﺮ ﻧﺴﺐ ﺣﻜﻴﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﻭﺯﺍﺩ ﻓﻴﻪ ﻭﺃﻣﻪ ﻓﺎﺧﺘﺔ ﺑﻨﺖ ﺯﻫﻴﺮ ﺑﻦ ﺃﺳﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻌﺰﻯ ﻭﻛﺎﻧﺖ ﻭﻟﺪﺕ ﺣﻜﻴﻤﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﻜﻌﺒﺔ ﻭﻫﻲ ﺣﺎﻣﻞ ﻓﻀﺮﺑﻬﺎ ﺍﻟﻤﺨﺎﺽ ﻭﻫﻲ ﻓﻲ ﺟﻮﻑ ﺍﻟﻜﻌﺒﺔ ﻓﻮﻟﺪﺕ ﻓﻴﻬﺎ ﻓﺤﻤﻠﺖ ﻓﻲ ﻧﻄﻊ ﻭﻏﺴﻞ ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺗﺤﺘﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﺜﻴﺎﺏ ﻋﻨﺪ ﺣﻮﺽ ﺯﻣﺰﻡ ﻭﻟﻢ ﻳﻮﻟﺪ ﻗﺒﻠﻪ ﻭﻻ ﺑﻌﺪﻩ ﻓﻲ ﺍﻟﻜﻌﺒﺔ ﺃﺣﺪ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺤﺎﻛﻢ ﻭﻫﻢ ﻣﺼﻌﺐ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﺮﻑ ﺍﻷﺧﻴﺮ ۔
ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺿﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﮐﻮ “ﻣﻮﻟﻮﺩ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ” ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ” ﻣﻮﻟﻮﺩ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ ” ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺧﺒﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﺗﻮﺍﺗﺮ ﮐﺎ ﺩﻋﻮﯼٰ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ۔

‏(1‏) ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﻧﮯ ﺟﻦ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﻭﮨﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺼﻌﺐ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﻗﺮﺷﯽ ﺍﺳﺪﯼ ﺍﯾﮏ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﮐﮯ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﺴﺐ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﮮ ﻋﺎﻟﻢ ﺗﮭﮯ ۔ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﮏ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﮦ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ۔ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﻧﮭﯿﮟ “ﺛﺒﺖ”،”ﺛﻘۃ” ﺍﻭﺭ “ﺻﺪﻭﻕ” ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﺎ ﺍﯾﺴﮯ ﺟﻠﯿﻞ ﺍﻟﻘﺪﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﯽ ﺍﯾﺴﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﻣﺆﯾﺪ ﮨﯿﮟ، ﺑﻼ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﮨﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﺎ ﺑﺬﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻭﮨﻢ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﺗﺴﺎﻣﺢ ﮨﮯ ۔

‏(2) ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻓﺮﻣﺎﻧﺎ ﮐﮧ “ﻣﺘﻮﺍﺗﺮ ﺧﺒﺮﻭﮞ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺎ “ﻣﻮﻟﻮﺩ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ” ﮨﻮﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ” ﯾﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﺠﺎﺋﺒﺎﺕ ﻭﺗﻔﺮﺩﺍﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ ۔

ﻣﺤﻘﻖ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﺎﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﻌﯿﺪ ﻧﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺗﺒﺼﺮﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ:

ﺍﻥ ﻓﺎﻃﻤۃ ﺑﻨﺖ ﺍﺳﺪ ﻭﻟﺪﺕ ﻋﻠﯿﺎ ﻓﯽ ﺟﻮﻑ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ ﻟﻢ ﺍﺟﺪ ﻓﯽ ﮐﺘﺐ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﺷﯿﺌﺎ ﻣﻦ ﺫٰﻟﮏ ﺑﻞ ﺍﻟﺜﺎﺑﺖ ﺍﻥ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﮬﻮ ﺍﻟﻤﻮﻟﻮﺩ ﻓﯽ ﺟﻮﻑ ﺍﻟﮑﻌﺒﮧ، ﻣﻦ ﻋﺠﺎﺋﺐ ﺍﻟﺤﺎﮐﻢ ﺍﻧﮧ ﺭﻭﯼ ﻓﯽ ﻣﻨﺎﻗﺐ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﺍﻧﮧ ﻭﻟﺪ ﻓﯽ ﺟﻮﻑ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ ﺗﻌﻘﺒﮧ ﺑﺎﻧﮧ ﻗﺪ ﺗﻮﺍﺗﺮﺕ ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ ﺑﺎﻥ ﻓﺎﻃﻤۃ ﻭﻟﺪﺕ ﻋﻠﯿﺎ ﻓﯽ ﺟﻮﻑ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ ﻭﮐﺎﻥ ﺍﻟﻼﺋﻖ ﺑﮧ ﺍﯼ ﯾﺎﺗﯽ ﺑﺘﻠﮏ ﺍﻟﺮﻭﺍﯾۃ ﺍﻟﻤﺘﻮﺍﺗﺮﺓ ۔ ‏(ﺷﺒﮭﺎﺕ ﻭﺭﺩﻭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﯾﺤﺘﺞ ﺑﮭﺎ ﺍﻟﺸﯿﻌۃ 136:1‏)

ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﮐﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻭﺍﻟﺪﮦ ﻣﺎﺟﺪﮦ ﻓﺎﻃﻤﮧ ﺑﻨﺖ ﺍﺳﺪ ﻧﮯ ﺟﻮﻑ ﮐﻌﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﺟﻨﻢ ﺩﯾﺎ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﺘﺐِ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻼ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪﮦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﮐﯽ ﻭﻻﺩﺕ ﺟﻮﻑ ﮐﻌﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﺎ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﮐﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻭﺍﻟﺪﮦ ﻣﺎﺟﺪﮦ ﻧﮯ ﮐﻌﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﺟﻨﻢ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺑﺎﺑﺖ ﻣﺘﻮﺍﺗﺮ ﺧﺒﺮﯾﮟ ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﮯ ﻋﺠﺎﺋﺐ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ ۔ ﺍﮔﺮ ﻭﺍﻗﻌﺘﺎً ﮨﯽ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﺗﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ۔

ﺣﺎﻓﻆ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻼﻝ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺳﯿﻮﻃﯽ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺑﺘﺎﺅﮞ ﻭﮦ ﺍﻣﺎﻡ ﺳﯿﻮﻃﯽ ﺟﻨﮭﯿﮟ ﻋﺎﻟﻢِ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﮐﯽ ﺳﺘﺮ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﺎ ﺷﺮﻑ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺍ. ﻭﮦ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ:

ﻭﻣﺎ ﻭﻗﻊ ﻓﻲ ﻣﺴﺘﺪﺭﻙ ﺍﻟﺤﺎﻛﻢ ﻣﻦ ﺃﻥ ﻋﻠﻴﺎ ﻭﻟﺪ ﻓﻴﻬﺎ ﺿﻌﻴﻒ ۔ ‏(ﺗﺪﺭﻳﺐ ﺍﻟﺮﺍﻭﻱ ﻓﻲ ﺷﺮﺡ ﺗﻘﺮﻳﺐ ﺍﻟﻨﻮﺍﻭﻱ 880:2 ﺩﺍﺭ ﻃﻴﺒﺔ ﺑﺮﺗﻮﺕ)

ﺍﻭﺭ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺳﻮﻳﻠﻢ ﺃﺑﻮ ﺷُﻬﺒﺔ ﻧﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ:

ﻭﻣﺎ ﻭﻗﻊ ﻓﻲ “ﺍﻟﻤﺴﺘﺪﺭﻙ” ﻟﻠﺤﺎﻛﻢ ﻣﻦ ﺃﻥ ﻋﻠﻴﺎ ﻭﻟﺪ ﻓﻴﻬﺎ ﺿﻌﻴﻒ ۔ ‏(ﺍﻟﻮﺳﻴﻂ ﻓﻲ ﻋﻠﻮﻡ ﻭﻣﺼﻄﻠﺢ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ، ﺹ 660 ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻔﻜﺮ ﺍﻟﻌﺮﺑﻲ ﺑﺮﻣﻮﺕ)

ﯾﮧ ﺗﻮ ﺣﺎﻝ ﮨﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﮯ ﺩﻋﻮﯼٰ ﺑﻼ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﺎ ﺍﻭﺭ ﺻﺮﻑ ﯾﮩﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﻧﮯ “ﺍﻟﻤﺴﺘﺪﺭﮎ” ﻣﯿﮟ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﮐﻤﺰﻭﺭﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ ۔ﺟﻨﮑﺎ ﺗﻌﺎﻗﺐ ﻋﻼﻣﮧ ﺫﮬﺒﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮬﮯ
ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﻧﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﯿﺎ؟ ﺣﺎﻓﻆ ﺳﯿﻮﻃﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ:

ﻭﺇﻧﻤﺎ ﻭﻗﻊ ﻟﻠﺤﺎﻛﻢ ﺍﻟﺘﺴﺎﻫﻞ ﻷﻧﻪ ﺳﻮﺩ ﺍﻟﻜﺘﺎﺏ ﻟﻴﻨﻘﺤﻪ ﻓﺄﻋﻠﺘﻪ ﺍﻟﻤﻨﻴﺔ ۔ ‏(ﺗﺪﺭﻳﺐ ﺍﻟﺮﺍﻭﻱ ﻓﻲ ﺷﺮﺡ ﺗﻘﺮﻳﺐ ﺍﻟﻨﻮﺍﻭﻱ 113:1 ﺩﺍﺭ ﻃﻴﺒﺔ ﺑﺮ ﻭﺕ)

ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﺎﮐﻢ ﮐﯽ ﻏﻔﻠﺖ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﻮ ﻣﺴﻮﺩﮦ ﺗﯿﺎﺭ ﮐﯿﺎ، ﺍﺑﮭﯽ ﻧﻈﺮ ﺛﺎﻧﯽ ﮐﺮﻧﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ۔

ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻤﺲ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﺎﻥ ﺍﻟﺴﺨﺎﻭﯼ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ:

‏(ﻭﻛﺎﻟﻤﺴﺘﺪﺭﻙ) ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺼﺤﻴﺤﻴﻦ ﻣﻤﺎ ﻓﺎﺗﻬﻤﺎ ﻟﻠﺤﺎﻛﻢ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﻀﺒﻲ ﺍﻟﻨﻴﺴﺎﺑﻮﺭﻱ ﺍﻟﺤﺎﻓﻆ ﺍﻟﺜﻘﺔ ‏( ﻋﻠﻰ ﺗﺴﺎﻫﻞ ‏) ﻣﻨﻪ ﻓﻴﻪ، ﺑﺈﺩﺧﺎﻟﻪ ﻓﻴﻪ ﻋﺪﺓ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ، ﺣﻤﻠﻪ ﻋﻠﻰ ﺗﺼﺤﻴﺤﻬﺎ ; ﺇﻣﺎ ﺍﻟﺘﻌﺼﺐ ﻟﻤﺎ ﺭﻣﻲ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍﻟﺘﺸﻴﻊ، ﻭﺇﻣﺎ ﻏﻴﺮﻩ، ﻓﻀﻼ ﻋﻦ ﺍﻟﻀﻌﻴﻒ ﻭﻏﻴﺮﻩ ۔ ﺑﻞ ﻳﻘﺎﻝ : ﺇﻥ ﺍﻟﺴﺒﺐ ﻓﻲ ﺫﻟﻚ ﺃﻧﻪ ﺻﻨﻔﻪ ﻓﻲ ﺃﻭﺍﺧﺮ ﻋﻤﺮﻩ، ﻭﻗﺪ ﺣﺼﻠﺖ ﻟﻪ ﻏﻔﻠﺔ ﻭﺗﻐﻴﺮ، ﺃﻭ ﺃﻧﻪ ﻟﻢ ﻳﺘﻴﺴﺮ ﻟﻪ ﺗﺤﺮﻳﺮﻩ ﻭﺗﻨﻘﻴﺤﻪ ۔ ‏(ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﻐﻴﺚ ﺑﺸﺮﺡ ﺍﻟﻔﻴﺔ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﻟﻠﻌﺮﺍﻗﻲ 54:1 ﻣﻜﺘﺒﺔ ﺍﻟﺴﻨﺔ ﺍﻟﻘﺎﻫﺮﺓ‏)

ﺍﺱ ﻃﻮﯾﻞ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﺎ ﺧﻼﺻﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ “ﻣﻮﻟﻮﺩ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ” ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺗﻮﺍﺗﺮ ﮐﺎ ﺩﻋﻮﯼٰ ﺑﻼ ﺩﻟﯿﻞ ﮨﮯ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﻮ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﻧﮯ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﮐﮯ “ﻣﻮﻟﻮﺩ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﻌﺒۃ” ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﻘﻞ ﮐﯽ ﮨﮯ، ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﻮ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ۔

ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ 2

ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﻭﮦ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ “ﺍﺯﺍﻟۃ ﺍﻟﺨﻔﺎﺀ” ﮐﺎ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮬﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﭘﮭﻼ ﺟﻮﺍﺏ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ
ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺡ ﮐﻮ ﻣﺸﮭﻮﺭ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﻋﺎﻟﻢ ﻋﻤﺮ ﺍﭼﮭﺮﻭﯼ ﻧﮯ ﻭﮬﺎﺑﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮬﮯ.

ﺍﻭﺭﻇﺎﮬﺮ ﮬﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮑﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻭﮬﺎﺑﯽ ﺍﻭﺭ ﮔﺴﺘﺎﺥ ﮬﻢ ﻣﻌﻨﯽ ﻟﻔﻆ ﮬﮯ.

ﺗﻮ ﻧﻌﻮﺫﺑﺎﻟﻠﮧ ﺍﯾﮏ ﮔﺴﺘﺎﺥ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﯿﺴﮯ ﺣﺠﺖ ﮐﮯ ﻃﻮﺭﭘﺮ ﭘﯿﺶ ﮐﯽ ﺟﺎﺳﮑﺘﯽ ﮬﮯ.

ﺑﮭﺮﺣﺎﻝ ﺷﺎﮦ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﺎ ﮨﯽ ﻗﻮﻝ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺎﮐﻢ ﮐﮯ ﺩﻋﻮﯼٰ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻮ ﺍٓﭖ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﮨﯽ ﻟﯽ ۔

ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ 3

ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﻭﮦ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﺒﻂ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺠﻮﺯﯼ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ “ﺗﺬﮐﺮﺓ ﺍﻟﺨﻮﺍﺹ” ﺳﮯ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻟﯿﮑﻦ ﯾﮧ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺿﻌﯿﻒ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﺒﻂ ﺍﻟﺠﻮﺯﯼ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺻﯿﻐﮧ ﺗﻤﺮﯾﺾ ﺳﮯ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ، ﻣﻼﺣﻈﮧ ﮐﯿﺠﯿﮯ:

ﻭﺭﻭﯼ ﺍﻥ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺑﻦ ﺍﺳﺪ ﮐﺎﻧﺖ ﺗﻄﻮﻑ ﺑﺎﻟﺒﯿﺖ ﻭﮬﯽ ﺣﺎﻣﻞ ﺑﻌﻠﯽ ‏(ﻉ‏) ﻓﻀﺮﺑﮭﺎ ﺍﻟﻄﻠﻖ ﻓﻔﺘﺢ ﻟﮭﺎ ﺑﺎﺏ ﺍﻟﮑﻌﺒﺔ ﻓﺪﺧﻠﺖ ﻓﻮﺿﻌﺘﮧ ﻓﯿﮭﺎ ﻭﮐﺬﺍ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﻭﻟﺪﺗﮧ ﺍﻣﮧ ﻓﯽ ﺍﻟﮑﻌﺒﺔ ۔ ‏(ﺗﺬﮐﺮﺓ ﺍﻟﺨﻮﺍﺹ، ﺹ 10 ﺫﮐﺮ ﻧﺴﺐ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ، ﻓﺼﻞ ﻓﯽ ﺫﮐﺮ ﻭﺍﻟﺪﺗﮧ، ﻃﺒﻊ ﻃﮩﺮﺍﻥ‏)

ﺍﮨﻞِ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﭘﻮﺷﯿﺪﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ “ﺭﻭﯼ” ﺳﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺩﺭﺟﮧ ﺻﺤﺖ ﮐﻮ ﻧﮭﯿﮟ ﭘﮭﻨﭽﺘﯽ ۔

ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ 4

ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﻭﮦ ﺷﯿﺦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺤﻖ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ “ﻣﺪﺍﺭﺝ ﺍﻟﻨﺒﻮﺓ” ﺳﮯ ﺍﺭﺩﻭ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﯾﮧ ﮐﺘﺎﺏ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ۔ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﻧﻘﻞ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﻮﮞ، ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻘﻖ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ: ﮔﻔﺘﮧ ﺍﻧﺪ ﮐﮧ ﺑﻮﺩ ﻭﻻﺩﺕ ﻭﯼ ﺩﺭ ﺟﻮﻑ ﮐﻌﺒﮧ. ‏(ﻣﺪﺍﺭﺝ ﺍﻟﻨﺒﻮﺓ 531:2)

“ﮔﻔﺘﮧ ﺍﻧﺪ” ﯾﻌﻨﯽ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﮐﻮﻥ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞِ ﻋﻠﻢ ﺑﺨﻮﺑﯽ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ “ﮔﻔﺘﮧ ﺍﻧﺪ” ﺻﯿﻐﮧ ﺗﻤﺮﯾﺾ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻘﻞ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯿﮟ ۔

ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ 5

ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﻭﮦ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺮﮬﺎﻥ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺣﻠﺒﯽ ﮐﯽ “ﺍﻟﺴﻴﺮﺓ ﺍﻟﺤﻠﺒﻴﺔ” ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮬﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ “ﻣﺨﺘﺼﺮ ﯾﮧ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺧﺎﻧﮧ ﮐﻌﺒﮧ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ” ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﻋﺮﺑﯽ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻧﻘﻞ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﯾﺎ ﺷﺎﯾﺪ ﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﺳﮯ ﮐﺎﭘﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮬﯿﮟ۔

ﻋﻼﻣﮧ ﺣﻠﺒﯽ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ:

ﺣﻜﻴﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﻭﻟﺪ ﻓﻲ ﺟﻮﻑ ﺍﻟﻜﻌﺒﺔ، ﻭﻻ ﻳﻌﺮﻑ ﺫﻟﻚ ﻟﻐﻴﺮﻩ ۔ ﻭﺃﻣﺎ ﻣﺎ ﺭﻭﻱ ﺃﻥ ﻋﻠﻴﺎ ﻭﻟﺪ ﻓﻴﻬﺎ ﻓﻀﻌﻴﻒ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻌﻠﻤﺎﺀ ۔ ‏(ﺍﻟﺴﻴﺮﺓ ﺍﻟﺤﻠﺒﻴﺔ 202:1 ﺑﺎﺏ ﺗﺰﻭﺟﻪ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﺧﺪﻳﺠﺔ ﺑﻨﺖ ﺧﻮﻳﻠﺪ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﺎ ﺍﻟﺦ، ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻠﻤﻴﺔ ﺑﻴﺮﻭﺕ‏)

ﯾﮩﺎﮞ ﻋﻼﻣﮧ ﺣﻠﺒﯽ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻗﻮﻝ ﮐﻮ ﺿﻌﯿﻒ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﮮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ‏

ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﻭﺟﮩﮧ ﮐﯽ ﻭﻻﺩﺕ ﮔﺎﮦ ﮐﮩﺎﮞ ﮨﮯ؟
ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺃﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻠﻲ، ﺗﻘﻲ ﺍﻟﺪﻳﻦ، ﺃﺑﻮ ﺍﻟﻄﻴﺐ ﺍﻟﻤﻜﻲ ﺍﻟﺤﺴﻨﻲ ﺍﻟﻔﺎﺳﻲ ‏(ﺍﻟﻤﺘﻮﻓﻰ: 832 ﻫـ) ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ:

ﻣﻮﻟﺪ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻗﺮﻳﺒﺎ ﻣﻦ ﻣﻮﻟﺪ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻣﻦ ﺃﻋﻼﻩ ﻣﻤﺎ ﻳﻠﻲ ﺍﻟﺠﺒﻞ، ﻭﻫﻮ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﻋﻨﺪ ﺃﻫﻞ ﻣﻜﺔ ﺑﺬﻟﻚ ﻻ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺑﻴﻨﻬﻢ ﻓﻴﻪ ……… ﻭﻋﻠﻰ ﺑﺎﺑﻪ ﻣﻜﺘﻮﺏ : ﻫﺬﺍ ﻣﻮﻟﺪ ﺃﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ. ‏(ﺷﻔﺎﺀ ﺍﻟﻐﺮﺍﻡ ﺑﺄﺧﺒﺎﺭ ﺍﻟﺒﻠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ 358:1 ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻠﻤﻴﺔ ﺑﯿﺮﻭﺕ‏)

ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺃﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﻟﻀﻴﺎﺀ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻘﺮﺷﻲ ﺍﻟﻌﻤﺮﻱ ﺍﻟﻤﻜﻲ ﺍﻟﺤﻨﻔﻲ، ﺑﻬﺎﺀ ﺍﻟﺪﻳﻦ ﺃﺑﻮ ﺍﻟﺒﻘﺎﺀ، ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﺎﺑﻦ ﺍﻟﻀﻴﺎﺀ ‏(ﺍﻟﻤﺘﻮﻓﻰ 854) ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ:

ﻣﻮﻟﺪ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻭﻫﺬﺍ ﺍﻟﻤﻮﺿﻊ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﻘﺮﺏ ﻣﻮﻟﺪ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﺑﺄﻋﻠﻰ ﺍﻟﺸﻌﺐ ﺍﻟﺬﻱ ﻓﻴﻪ ﺍﻟﻤﻮﻟﺪ ……… ﻭﻋﻠﻰ ﺑﺎﺑﻪ ﺣﺠﺮ ﻣﻜﺘﻮﺏ ﻓﻴﻪ ﻫﺬﺍ ﻣﻮﻟﺪ ﺃﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ۔ ‏(ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻣﻜﺔ ﺍﻟﻤﺸﺮﻓﺔ ﻭﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﻭﺍﻟﻤﺪﻳﻨﺔ ﺍﻟﺸﺮﻳﻔﺔ ﻭﺍﻟﻘﺒﺮ ﺍﻟﺸﺮﻳﻒ، ﺻﻔﺤﮧ 185 ﺩﺍﺭ ﺍﻟﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻠﻤﻴﺔ ﺑﻴﺮﻭﺕ)

ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﯽ ﻭﻻﺩﺕ ﮔﺎﮦ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﷺ ﮐﯽ ﻭﻻﺩﺕ ﮔﺎﮦ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﮨﻞِ ﻣﮑﮧ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻼ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﮯ ۔ ﻧﯿﺰ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﭘﺮ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﻭﻻﺩﺕ ﮨﮯ.

ﺍﻭﺭ ﺍﺣﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﺧﺎﻥ “ﺗﺤﻔﮧ ﺍﺛﻨﺎﺀ ﻋﺸﺮﯼ” ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﻓﺎﻃﻤﮧ ﺑﻨﺖ ﺍﺳﺪ ﮐﻮ ﻭﺣﯽ ﺁﺋﯽ ﮐﮧ ﺗﻮ ﺧﺎﻧﮧ ﮐﻌﺒﮧ ﻣﯿﮟ ﺟﺎ ﺍﻭﺭ ﻭﮨﺎﮞ ﺑﭽﮯ ﮐﯽ ﭘﯿﺪﺍﺋﺶ ﮐﺮ، ﯾﮧ ﺳﺐ ﺟﮭﻮﭦ ﺍﻭﺭ ﺑﮯ ﭘﺮ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ ۔” ‏(ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺿﻮﯾﮧ 193:15 ﺍﻭﺭ 248:15 ﺭﺿﺎ ﻓﺎﺅﻧﮉﯾﺸﻦ)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s